Çocuk okuma ve yazmayı ilkokulda öğrense de, çocukla kitap ilişkisi erken yaşta başlar. Okul öncesi çocuk
kitaplarında her yaş dönemi için hazırlanmış kitaplar vardır. Yaş dönemine uygun kitaplar seçilmesi gerektiği gibi, bu kitapların hazırlanmasını sağlayan yazar-çizer-yayıncı bütünlüğünde önemsenmesi gereken faktörler vardır.
Çocuğa oldukça kötü kağıda basılmış, özensiz çizilmiş resimli kitapları sunarsanız, çocuğun biçimlenmesinde estetik olgusu doğal olarak kötü gelişir (Tek etken olmasa bile).
Çocuk kitabı çizerinin bu konuda üzerine düşen önemli sorumlulukları vardır ve özünde bunun bilincinde olunması gerekir. Şöyle ki: Çevre düzenlemesi, objeler, giysi kültürü gibi kavram ve ideolojilerin doğru seçilmesi gerekmektedir.
Okul öncesine yönelik bir kitap resimlemesinde, çocuk kitabın resimlerine bakarken kendi yakın çevresinden bir şeyler görmek arayışında olduğundan bunu dikkate almalı ama, belli bir hayal gücünün oluşması için sınırlan hafifçe zorlamak da gerekir. Kitabın tasarımını yaparken çocuğun okuma ve resimleri inceleme bütünlüğünü bozacak grafik düzenlemelerden kaçınılmasına dikkat edilmelidir. Resim ve metin arasında bir kopukluk olmamasına özen gösterilmelidir. Aksi takdirde, bu kopukluk çocukta çelişkiler doğurabilir. Renk seçiminde ise, genelde parlak ve canlı renkler çocukların ilgisini çekmekle beraber resimlenen kompozisyonun içeriği dikkate alınmalıdır. Örneğin, kedi ve köpek arasında geçen bir kavganın resimlenmemde yanlış seçilen bir renk
(bolca kırmızı) şiddetin tanımlayıcısı ve çağrıştırıcısı olabilir.
Çocuklara kitabı sevdirmek ve kitaplarla içice yaşamasını sağlayabilmek amacından hareketle kitap aracılığı ile verilecek mesajların önemi kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Kitabın metni olmasa dahi, çizilen resimlerin de bir öyküsü, bütünlüğü olmalı ve öykü bir anlamda çocuğun kurgu gücüne bırakılmalıdır. Çocuğa ne anlatılmak, ne verilmek isteniyorsa bunun analizi iyi yapılmalıdır. Antoine De Saint Exupery’nin “Küçük Prens” adlı eserinin çocuklar için mi yoksa büyükler için mi yazılmış bir eser olduğu tartışmalı olsa da; kitap kahramanının kendisine çizilen koyunlara bakarak kimini hastalıklı zayıf, kimini çok yaşlı bulması ya da koça benzetmesi çocuktaki gözlem yeteneğine ve estetik anlayışına iyi bir örnek olarak gösterilebilir. Aynı kitaptan bir başka örnekse çocuğun hayal gücünü zorlamanın sınırlarım gösterebilir: Resimdeki şapka bir fili yutan boğa yılanından başka bir şey değildir.